افتتاح پارک ملی ایران کوچک نماد اقوام ایرانی در البرز

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگرد و صنایع دستی البرز گفت: پارک ملی ایران کوچک که نماد اقوام مختلف ساکن در استان است با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

افتتاح پارک ملی ایران کوچک نماد اقوام ایرانی در البرز

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمد روز پنجشنبه چهاردهم اسفند ماه 99، با اعلام این خبر، اضافه نمود: پروژه پارک ملی ایران کوچک در زمینی به مساحت 7 هکتار در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان و به همت شهرداری کرج طی سه سال اجرایی شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه 80 در صد نمادها و فضا ها ایجاد شده به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می گردد، بیان نمود: در این مجموعه پیوند عمیق فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی ساکن در البرز در قالب خانه آغاج اوی ترکمن ها، کپر آذر بایجان، بخشی از بافت روستا تاریخی ابیانه، سیاه چادر ایلات بختیاری و لر، مضیف خوزستان، آب انبار یزد، آسیاب بادی خراسان جنوبی، ساباط مناطق مرکز کشور، ارگ بم و بازار سعدالسلطنه قزوین توسط معمار ان و استاد کاران بر جسته به نمایش درآمده و شبیه سازی شده است.

محمد مطرح کرد: پارک ملی ایران کوچک زیست بوم 12 منطقه فرهنگی و توریست کشور است که المان تپه 7هزار ساله ازبکی به عنوان میراث دنیای نیز در آن جا نمایی شده است. معماری سنتی و اصیل سکونتگاه های اقوام ایرانی همیشه وجه تمایز و نشان دهنده قدمت و عظمت این هنر در دنیا بوده که لازمه آشنایی نسل جدید با ابینه و آثار تاریخی فرهنگی از جمله وظایف خطیر دستگاه های مربوطه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی البرز گفت: اتحاد و انسجام اقوام ایرانی در البرز با آداب و رسوم، پوشش، زبان و گویش متفاوت همیشه زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی استان است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80195

به "افتتاح پارک ملی ایران کوچک نماد اقوام ایرانی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پارک ملی ایران کوچک نماد اقوام ایرانی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید