حرکت بعدی پوتین

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهوری روسیه ادامه داد، اشتراک تسلیحات مدرن در سه گانه هسته ای روسیه در سال 2021 به 88 درصد رسیده است. روسیه از شرکای جهانی برای بررسی ثبات استراتژیک دعوت کرده است. وی همچنین به نقش روسیه در کاهش تنش ها در سوریه، لیبی و قره باغ اشاره کرد.

حرکت بعدی پوتین

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنرانی سالانه اش در مجلس این کشور همچنین گفت که مسکو به زودی محدودیت های کرونایی را لغو می کند و در های کشورش را به روی میلیون ها گردشگر باز می کند: گردشگر ها می توانند ویزای الکترونیک بگیرند و دیگر نیازی به یکسری کار های اداری نیست و ظرف چهار روز این ویزا صادر می شود.

وی همچنین گفت: روسیه به دنبال روابط محبت آمیز با تمامی کشورهاست و ما نسبت به اتهامات بی پایه و اساس خویشتنداری می کنیم و اغلب تمایل نداریم تا اقدامات غیر محبت آمیز داشته باشیم. ما به دنبال روابط خوب با تمامی کشور های جامعه بین الملل هستیم. رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: اقدامات غیر محبت آمیز در قبال روسیه متوقف نمی شود. در چنین شرایطی ما باید خویشتنداری کنیم و فروتن باشیم. روسیه می خواهد با تمامی کشور ها روابط خوبی داشته باشد، اما نباید این رویکرد را مصداق ضعف دانست. پوتین اضافه نمود: شرکای غربی به عمد پیشنهاد های متعدد روسیه را در مصاحبه در زمینه اطلاعات امنیتی و امنیت سایبری رد کرده اند. ما بار ها این را پیشنهاد کرده ایم.

سخنرانی پوتین در شرایطی ابراز شد که ده ها هزار نفر از مخالفان پوتین در حضور سنگین نیرو های پلیس به خیابان ها ریختند. در مسکو برخی در خیابان منتهی به کرملین جمع شدند و شعار دادند که پوتین گم شود و عده ای نیز شعار مرگ بر سزار دادند. سخنرانی پوتین در مجلس و حضور مخالفانش در خیابان می تواند یک عکس قابل توجه از شرایط امروزین روسیه باشد: یک رهبر که با داشتن منابع عظیم و دستگاه های اطلاعاتی که از دست مخالفان خود آسایش ندارد و در شرایط ناامیدکننده ای به سر می برد.

پوتین هرچند در سخنرانی سالانه اش از موفقیت هایش در تولید واکسن و مهار بیماری در این کشور سخن گفت، اما ناتوانی وی در پاسخ سریع به این ویروس موجب افت محبوبیت او شد. البته او هنوز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است اما نسبت به سابق نرخ محبوبیتش کاهش داشته است. رهبر روسیه از این سخنرانی استفاده کرد و از یک چشم انداز جدید سخن گفت و وعده یارانه های جدید اقتصادی داد، اما از حقوق سیاسی سخنی نگفت.

او اخیرا از یک تاکتیک آزمون شده که قبلا پاسخ مناسبی از آن گرفته است، استفاده کرد: شعله ور کردن آتش ملی گرایان. او دستور حضور سنگین نیروی عظیم نظامی در مرز با اوکراین را صادر کرد و با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که هفته گذشته دور جدیدی از تحریم ها را علیه مسکو اعمال کرد، مچ در مچ شد. البته اخیرا خبر رسیده است که روسیه دستور به بازگشت بخشی از نیرو های نظامی از لب مرز داده است. وزیر دفاع روسیه با استناد به یک مانور نظامی که به پایان رسیده است، گفت که نیرو ها تا اول ماه مه از منطقه خارج می شوند. اما این طرح به گونه ای است که برخی از خودرو های زرهی در لب مرز باقی خواهند ماند. در حالی که حضور سنگین نیرو های نظامی روسیه زنگ خطر در اروپا را به صدا درآورده و یک بن بست نظامی ایجاد کرده بود، اما حالا با کاهش نیرو های این کشور در مرز با اوکراین تا حدی از تنش ها کاسته شده است. این دستور یک روز پس از آن صادر شد که ولادیمیر پوتین، در سخنرانی سالانه کشورش، لیستی از شکایات علیه ملت های غربی را تهیه کرد و نسبت به تحریم های جدید هشدار داد.

با این حال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حالی از عقب نشینی همه سربازان موقتا مستقر شده کشورش از مرز با اوکراین خبر داد که کی یف شاهد انتقال دائمی برخی از این نیرو ها به این منطقه بوده است. سرگئی شویگو طی بازدید از پیش اعلام نشده خود از سربازان خط مقدم در این منطقه گفت: من معتقدم که اهداف این مهار برق آسا کاملا برآورده شده اند.

روسیه استقرار سربازانش در مرز با اوکراین را که طبق برآورد کی یف 120 هزار نفر بوده است، هم به عنوان یک مانور نظامی و هم پاسخی به مانور های گسترده و مداوم ناتو در دیگر نقاط اروپا خوانده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84205

به "حرکت بعدی پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت بعدی پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید