خبرنگاران مطالعه و ورزش راه چاره پیشگیری از افسردگی در دوران کرونا است

به گزارش مهسان بلاگ، همدان- خبرنگاران- مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مطالعه کردن و ورزش راهکارهای کلیدی و مهم برای پیشگیری از افسردگی و اضطراب در دوران همه گیری کرونا است.

خبرنگاران مطالعه و ورزش راه چاره پیشگیری از افسردگی در دوران کرونا است

دکتر مهتا سنگستانی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا و توصیه به ماندن در منزل و قرنطینه خانگی تجربه اضطراب و نگرانی امری طبیعی است با این وجود می توان با توجه به توصیه های پزشکی از بروز افسردگی پیشگیری کرد.

وی افزود: به طور حتم نمی توان برای همه افراد نُسخه واحدی به منظور پیشگیری از اضطراب و افسردگی تجویز کرد چراکه باید شرایط شخصی و خانوادگی هر فرد را برای ارائه برنامه مناسب در نظر گرفت.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ماندن در قرنطینه خانگی احتمال بروز غمگینی، بی ­حوصلگی و بدتر شدن شرایط روحی و روانی افرادی که پیشتر افسردگی داشتند را افزایش می دهد بنابراین باید برای گرفتار نشدن در این شرایط برنامه هایی را دنبال کرد.

سنگستانی بیان نمود: بهترین و کلیدتی ترین توصیه برای گروه های سنی مختلف روی آوردن به ورزش است چراکه این مولفه علاوه بر ایجاد شادی و نشاط، سلامت جسم افراد را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ورزش باید در مکان ایمن و به دور از تجمع باشد گفت: برای داخل منزل ورزش های کششی توصیه می گردد همچنین در صورت احتیاج به پیاده روی باید این فعالیت بدنی در مکان و زمانی خلوت صورت گیرد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مطالعه نیز از دیگر روشهای سرگرم کردن افراد در خانه و دوری از اضطراب و نگرانی است و هر فرد به سلیقه خود می تواند کتاب داستان، علمی، تخیلی و دیگر عناوین را مطالعه کند.

دکتر سنگستانی بیان نمود: برای افرادی که سواد مطالعه ندارند نیز گوش دادن به موسیقی و پرداختن به معنویات توصیه شده همچنین تاکید می گردد از صرف طولانی مدت وقت خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پرهیز گردد.

وی برای غلبه بر اضطراب و نگرانی خواهان صحبت درباره حس ها و نگرانی های خود با دوستان و خانواده با استفاده از تماس تلفنی و تصویری شد گفت: در جریان قرنطینه باید نظم زندگی و وعده های غذایی منظم حفظ گردد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای پیشگیری از افسردگی افراد خواهان پرهیز از تمرکز و گوش دادن به اخبار نگران کننده، توجه به جنبه ­های مثبت بحران کرونا و مصرف کافی غذای سالم و تازه مانند میوه و سبزیجات شد.

سنگستانی ادامه داد: چنانچه برای چند روز متوالی حالتان خوب نبود و استرس های شما کاهش نداشت با پزشک، روانشناس، یا روانپزشک مشورت کنید؛ در حال حاضر بسیاری از خدمات درمانی به صورت آنلاین و تلفنی ارائه می ­گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64349

به "خبرنگاران مطالعه و ورزش راه چاره پیشگیری از افسردگی در دوران کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالعه و ورزش راه چاره پیشگیری از افسردگی در دوران کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید