غول تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی: حذف کلمه معمولی از روی محصولات پوستی

به گزارش مهسان بلاگ، آگاهی در خصوص مسائلی که برای مصرف کنندگان اهمیت دارد مهم است و یک رویکرد پیشگیرانه تجارتی محسوب می گردد.

غول تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی: حذف کلمه معمولی از روی محصولات پوستی

شرکت بریتانیایی یونیلیور فراورینماینده محصولات زیبایی کلمه نرمال (معمولی- طبیعی) را از روی فراوریات خود حذف و ادیت های بیش از اندازه عکاسان در تصاویر و عکس های تبلیغاتی و بسته بندی محصولات خود را ممنوع خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، شرکت یونیلیور به عنوان شرکت مادر مجموعه فراوریات پوست و موی داو و چند ده شرکت دیگر می گوید کلمه نرمال یا طبیعی از 200 محصول این شرکت حذف خواهد شد. آنها همچنین ادیت های دیجیتالی بیش از اندازه و اغراق آمیز در فرم بدن، تناسب، سایز و رنگ پوست عکس و تصاویر مدل های خود را ممنوع خواهند کرد.

یونیلیور یک شرکت بریتانیایی- هلندی و شرکت مادر چندین شرکت محصولات زیبایی، مواد غذایی، نوشیدنی، مراقبت های شخصی و لوازم آرایشی- بهداشتی است. برندهای سان سیلک، داو، وازلین و Axe از زیربرندهای بهداشتی و آرایشی این شرکت به شمار می آیند. برندهای لوکس، سیگنال و کلوزآپ نیز از جمله برندهای شرکت یونیلیور هستند.

مقامات این شرکت با استناد به یک تحقیق اعلام نمودند که استفاده از کلمه معمولی به بسیاری از افراد حس بی اعتباری می دهد. این تحقیق در یک جامعه آماری 10 هزار نفره و در 9 کشور مانند برزیل، چین، عربستان سعودی و آمریکا اجرا شده است.

74 درصد از شرکت نمایندگان این تحقیق گفته اند که از صنعت زیبایی احساس بهتری می خواهند نه فقط ظاهر بهتر.

70 درصد از شرکت نمایندگان بر این باورند که کلمه معمولی بر روی محصولات یا تبلیغات تاثیر منفی دارد.

یک زن رنگین پوست در حال استفاده از محصولات مراقبتی پوست/ عکس تزئینی است

رئیس شرکتِ فراوری نماینده محصولات زیبایی در بریتانیا گفت که میخواهد تعریف فراگیرتری از زیبایی ارائه دهد.

این شرکت پیشتر به دلیل ترویج کلیشه های مرسوم در باره طیف تیره پوست با انتقاداتی روبه رو شد.

آته ژوئل مشاور هیئت شورای زیبایی بریتانیا و روزنامه نگار حوزه زیبایی در این باره گفت: این تغییرات دیرهنگام پس از جنبش دنیای جان سیاهان مهم است کاملا ضروری بود.

وی اضافه کرد: کلمه معمولی برای جدا کردن افراد از دیگران ساخته شده است.

او گفت: کلمه معمولی می تواند برای عزت نفس و سلامت روانی افراد خطرناک باشد.

در تابستان گذشته و پس از قتل جورج فلویدِ سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا، بعضی از شرکت های فراوری نماینده محصولات زیبایی و مراقبتی پوست و مو الفاظ مرتبط به رنگ پوست را از روی محصولات خود حذف کردند. شرکت جانسون و جانسون فروش بعضی از محصولات با کلمات کاملا روشن، کاملا سفید، روشن و تمیز را تعلیق کردند. شرکت فرانسوی لورال نیز اعلام نمود که استفاده از کلمات سفیدنماینده روی محصولات خود را متوقف می نماید.

نینا دالوری به عنوان اولین برنده هندی آمریکایی رقابت دختر شایسته آمریکا که یکی از مدافعان مبارزه با رنگ گرایی نژادی است در این باره گفت: حذف کلمه معمولی برداشتن یک قدم کوچک به سمت درک زیبایی است.

او گفت: من با موهای زیبای فرفری و مجعد عظیم شدم. تمام چیزی که به عنوان موی زیبا در تبلیغات و محصولات زیبایی دیدم، موهای صاف، ابریشمی و لخت بود. چیزی که ویژگی مدل های سفید پوست است و من همواره فکر می کردم این مو طبیعی است.

بی بی سی نوشت: یونیلیور مستقر در لندن به عنوان شرکت مادر برندهای سیمپل و شُر قرار است طی سال های آینده تغییرات پیشنهادی خود را ایجاد کند. ممنوعیت ویرایش دیجیتالی عکس ها شامل تصاویر گرفته شده از مدل ها و اینفلوئنسرها در فضای هم مجازی هم می گردد. محصولات داو و سیمپل به عنوان زیرمجموعه های این شرکت در ایران شناخته شده هستند.

سانی جین رئیس بخش محصولات زیبایی و مراقبت های شخصی این شرکت در باره تغییر استراتژی بازاریابی شان گفت: ما می دانیم که حذف نام نرمال از روی محصولات و بسته ها مسائل را حل نمی نماید اما این فرایند یک گام رو به جلو است.

کلمه نرمال یا معمولی روی شامپو، نرم نماینده و محصولات صورت به عنوان شاخص پوست های معمولی یا چرب استفاده می گردد.

اما روشیدا خانم از موسسه تحقیقات و بازاریابی مینتل می گوید: کلمه نرمال می تواند نشان دهنده شرایطی غیرطبیعی در افراد دیگر باشد. بنابراین زمان آن رسیده تا این اصطلاح کنار گذاشته گردد.

او اضافه کرد: گفت و گوی جوانان در حال تغییر است. ماهیت و تعریف سنتی زیبایی برای نسل Z که زیبایی را به عنوان پذیرش نقص ها می دانند، ادامه ندارد.

براساس یک تعریف ویکی پدیایی نسل Z، نسل اینترنت یا نت نام گروهی از مردم است که از اواسط دههٔ 1990 تا اوایل 2010 (1368 تا 1389) زاده شده اند.

محصولات مراقبت از مو

شرکت فراوری نماینده محصولات زیبایی یونیلیور اعلام نمود که برای ترویج دوره جدید برای زیبایی فراگیر، عادلانه و پایدار اقدامات دیگری را انجام خواهد داد.

این شرکت بدون اسم بردن از گروه های خاص گفت در تبلیغات بعدی خود از افرادی استفاده خواهد نمود که نمایندگان کمتری در عرصه تبلیغات زیبایی داشته اند. آنها همچنین از مواد طبیعی و تجزیه پذیر در بسته بندی محصولات خود استفاده می نمایند.

جین می گوید: تعداد مصرف نمایندگانی که در باره مسایل زیست محیطی و اجتماعی واکنش نشان می دهند در حال افزایش است. وی اضافه کرد که کارزار زیبایی شخصی برند او را به کسب و کاری پیروز تر تبدیل می نماید.

این شرکت به دلیل ادعای تبلیغات منفی و کلیشه ای در باره محصولاتی که باعث روشن شدن پوست تیره می شوند با انتقاداتی روبه رو شد.

یونیلیور پس از جنبش جان سیاهان مهم است نام محصول روشن نماینده و دوست داشتنی خود را به درخشان و دوست داشتنی تغییر داد/ عکس: GETTY IMAGES

در سال گذشته شرکت یونیلیور نام تجاری یکی از محصولات خود را به دلیل حساسیت های ایجاد شده بعد از جنبش زندگی سیاهان مهم است تغییر داد. آنها محصول روشن نماینده و پرطرفدارشان در آسیا را از روشن و دوست داشتنی به درخشان و دوست داشتنی تغییر دادند. این محصول پوستی با وجود بعضی از درخواست ها برای توقف همچنان فراوری می گردد.

شرکت فراوری نماینده یونیلیور در وبسایت خود نوشت: این محصول هرگز یک محصول روشن نماینده پوست نبوده و نیست.

شرکت داو نیز پیشتر به دلیل یک آگهی فیس بوکی شوینده بدن در سال 2017 عذرخواهی کرد.

در بخشی از این آگهی یک زن سیاه پوست با تعویض تی شرت خود به یک زن سفید پوست آسیایی تبدیل می گردد.

سوفی لوند-یاتس تحلیلگر حقوق صاحبان سهام در موسسه Hargreaves Lansdown در این باره گفت: مصرف نمایندگان در دنیا هر روز از مسائل اجتماعی مطلع تر می شوند و با تهدید و تحریم به مسایل واکنش نشان می دهند. غول های عظیم تجاری نیز حق دارند کوشش خود را برای جلوگیری از دردسرهای اجتماعی انجام دهد.

او اضافه کرد: چنین دردسرهایی عواقب منفی مانند ضربه زدن به فروش یا آسیب به برند تجاری دارد.

این تحلیلگر بازار گفت: مطلعی در خصوص مسائلی که برای مصرف نمایندگان اهمیت دارد مهم است و یک رویکرد پیشگیرانه را در جهت تجارت نشان می دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79894

به "غول تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی: حذف کلمه معمولی از روی محصولات پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی: حذف کلمه معمولی از روی محصولات پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید