فضای اتهام زنی و قطبی سازی کشور باید به سمت گفتمان سازی برود

به گزارش مهسان بلاگ، خدادادی گفت:فضای اتهام زنی و قطبی سازیِ کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راه کار تبدیل گردد.

فضای اتهام زنی و قطبی سازی کشور باید به سمت گفتمان سازی برود

به گزارش خبرنگاران، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه که به میزبانی کمیته اطلاع رسانی این ستاد در محل وزارت کشور برگزار گردید، با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در گرم تر شدن فضای انتخابات یک نقش جدی و مشخص کننده است، گفت: رسانه ها باید مخاطب شناس باشند و بدانند که امروز احتیاج مخاطب شان چیست؟

خدادی در همین رابطه گفت: نقش رسانه ها در انتخابات باید معطوف به این باشد که کاندیداها حامل چه برنامه ها و ایده های جدید و خلاقانه ای برای پیشبرد امور کشور هستند.

به گفته معاون مطبوعاتی، شرایط سیاسی امروز کشور ایجاب گر گفتمان انتقادیِ صرف نبوده و حرف های صرفا نقدگونه، دیگر جوابگوی جامعه نیست، بلکه باید در کنار نقدها، راهکار ها هم ارایه شوند.

خدادی با بیان اینکه کار مؤثر کردن هنر است، گفت: رسانه ها، باید فضای گفتمان سازی معطوف به کنش و عمل را در جامعه و سپهر سیاست شکل دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به ضرورت ایجاد فضای دوستی و همدلی در جامعه برای عبور از شرایط پیش رو اشاره نمود و گفت: فضای اتهام زنی و قطبی سازیِ کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راه کار تبدیل گردد.

وی در همین رابطه گفت: رقابت امر ضروری و حتمی برای رشد جامعه است و این امر بایستی در بستر رفاقت صورت گیرد.

خدادی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در جهان به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و انتقاد رسانه های بیرونی قرار ندارد، گفت: تمام کوشش رسانه های معاند بر ایجاد دلسردی مردم عزیز و ناامید کردن جامعه نسبت به آینده است و برای همین بایستی با مسئولیت شناسی اجازه ندهیم دشمن پیروز به ناامیدسازی مردم گردد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها اعلام نمود: واقعیت امر این است که رسانه های کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، همیشه منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات شان قرار داده و باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی سوق یابد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84649

به "فضای اتهام زنی و قطبی سازی کشور باید به سمت گفتمان سازی برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای اتهام زنی و قطبی سازی کشور باید به سمت گفتمان سازی برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید