مادورو: تحریم ها نمی تواند ما را متوقف کند، پامپئو در توهم و خیال زندگی می کند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور ونزوئلا با مقصر دانستن وزیر خارجه آمریکا در شکست خوردن سیاست های واشنگتن در قبال این کشور، تاکید کرد تحریم ها هر چقدر هم که باشند بازهم ونزوئلا را متوقف نمی کنند.

مادورو: تحریم ها نمی تواند ما را متوقف کند، پامپئو در توهم و خیال زندگی می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در جدیدترین مصاحبه خود با یک رسانه مهم آمریکایی، گفت تحریم های آمریکا نمی تواند این کشور را متوقف کند.

مادورو در مصاحبه ای یک ساعته با روزنامه واشنگتن پست، گفت از مخالفان خود در واشنگتن و کاراکاس باهو ش تر بوده و اکنون با آرامش همه چیز را کاملاً در کنترل خود دارد.

به نوشته واشنگتن پست، وی شرح داد اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحریم های کاراکاس را لغو کند و روابط با این کشور را به حالت عادی بازگرداند، منبع عایدی مهمی برای شرکت های نفتی آمریکا در ونزوئلا، به عنوان یکی از اعضای اُپک، وجود دارد.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر لزوم تغییر رفتار ایالات متحده در قبال این کشور، گفت: اگر بین دولت ها احترام برقرار باشد، اگر گفت وگو و تبادل اطلاعات معتبر وجود داشته باشد، فارغ از اینکه آمریکا چقدر بزرگ است، نوع جدیدی از رابطه شکل خواهد گرفت.

بر این اساس، مادورو خود را بازمانده زیرک نبرد طولانی مدت با اپوزیسیون در داخل و آمریکا و متحدان در خارج - که برای براندازی تلاش می کردند - توصیف کرده و گفت اکنون زمان مذاکره مستقیم با واشنگتن جهت سرانجام دادن به بن بست سیاسی ونزوئلا است.

وی همچنین بر عزم خود جهت برگزاری انتخابات سراسری در ونزوئلا در سال جاری تاکید کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا به واشنگتن پست گفت که مخالفانش، او را دست کم گرفتند اما وی به آنها اجازه داد طرح و نقشه خود برای کودتا را اجرا کنند تا بدین ترتیب خائنین از وفاداران تمییز داده شوند.

مادورو با تاکید بر بی فایده بودن تحریم های آمریکا، ادامه داد: من ذره ای اهمیت نمی دهم که اروپا یا آمریکا چه کار می کند. ما هیچ اهمیتی نمی دهیم. ما فقط برای اینکه خودمان چه می کنیم، اهمیت قائل هستیم. مهم نیست چند هزار تحریم [علیه ما اعمال می شود]، آنها ونزوئلا و ما را متوقف نمی کنند.

وی با اشاره به روابط خوبی که ونزوئلا با کوبا، روسیه و چین دارد، شرح داد: ما اکنون بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا سپس مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را مقصر شکست سیاست های ترامپ در قبال این کشور معرفی کرده و گفت: به نظرم پامپئو در توهم و خیال زندگی می کند. او انگار روی زمین نیست. به نظرم ترامپ مشاوران بسیار بدی درباره ونزوئلا داشته است. جان بولتون، مایک پامپئو، الیوت آبرامز، [همگی] به او دیدگاه غلطی دادند.

مادورو با غیرقانونی دانستن احتمال اعمال محاصره دریایی بر نفت صادراتی ونزوئلا به کوبا، شرح داد: به نظرم این برای هیچکسی خوب نیست، حداقل برای آمریکا. این اقدام تنش های زیادی را در تمام کارائیب ایجاد می کند و به ضرر منافع تمامی دولت هایی است که بخشی از این جامعه هستند.

بهمن ماه سال گذشته خوان گوآیدو در اقدامی غیرقانونی خودش را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کرد. پس از آن نیز، واشنگتن با وضع تحریم هایی علیه کاراکاس، تمام تلاش خود را برای برکنار کردن دولت مادورو از قدرت به کار گرفت و در مرداد ماه سال جاری به همین دلیل تمامی دارایی های دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد.

دولت آمریکا در جدیدترین مورد از تلاش های خود برای اعمال فشار به دولت مادورو، دوشنبه هفته جاری، تحریم های جدیدی علیه هفت نفر از مقام های دولت مادورو اعمال کرد.

با اینحال، تلاش های واشنگتن برای تشدید فشار علیه دولت ونزوئلا به امید برکنار کردن مادورو از قدرت، تا به امروز نتیجه ای در برنداشته است و مادورو با حمایت مردم کشورش همچنان بعنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا در قدرت باقی مانده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33135

به "مادورو: تحریم ها نمی تواند ما را متوقف کند، پامپئو در توهم و خیال زندگی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: تحریم ها نمی تواند ما را متوقف کند، پامپئو در توهم و خیال زندگی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید