مردم مشتری ضایعات برنج شدند!، درخواست واردات برنج شکسته

به گزارش مهسان بلاگ، .به گزارش خبرنگاران، قیمت برنج ایرانی و خارجی باز هم گران شد. این در حالی است که متولیان این بازار می گویند با افزایش قیمت برنج مصرف آن نصف شده است.

مردم مشتری ضایعات برنج شدند!، درخواست واردات برنج شکسته

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: مصرف برنج خارجی در سال 99 نسبت به سال 98 نصف شد و سال جاری هم فرایند کاهش مصرف ادامه دارد.

او شرح داد: سال 98 حدود یک میلیون و 650 هزار تن برنج وارد شد، این در حالی است که واردات برنج خارجی سال گذشته به 850 هزار تن رسید.

مسیح کشاورز شرح داد: کاهش مصرف برنج خارجی موجب شده، مصرف برنج های نیم دانه یا در اصطلاح برنج شکسته یا ضایعات برنج زیاد گردد.

برنج شکسته کیلویی حداقل 23 هزار تومان!

این در حالی است که رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی شیراز از کاهش مرغوبیت برنج مصرفی ایرانی ها پس از گرانی گفت و به خبرنگاران شرح داد: مصرف برنج شکسته به سبد تمامی خانوارها تعمیم داشته است زیرا جداسازی برنج شکسته از برنج سالم دیگر برای کشاورزان صرفه ندارد و معمولا این دو با هم مخلوط شده و به فروش می رسند.

به گفته عبدالله رزاق منش قیمت برنج نیم دانه در شمال کشور با قیمت 22 تا 23 هزار تومان فروخته می گردد و خرده فروشی های سایر شهرها می توانند با حداکثر 30 درصد سود اضافه آن را بفروشند.

برای مطالعه بیشتر گزارش علت گرانی برنج چیست را بخوانید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87116

به "مردم مشتری ضایعات برنج شدند!، درخواست واردات برنج شکسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم مشتری ضایعات برنج شدند!، درخواست واردات برنج شکسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید