نشست اعضای برجام و امریکا بدون حضور ایران برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، در ادامه رایزنی های فشرده و مستمری که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا روز سه شنبه در نشستی بدون حضور ایران موضوع برجام را دنبال کردند.

نشست اعضای برجام و امریکا بدون حضور ایران برگزار گردید

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام روز سه شنبه در توئیتی با اعلام این مطلب اضافه نمود: در بین جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام، شرکت نمایندگان در مذاکرات وین جلسات متعددی را به اشکال مختلف و غیر رسمی در راستای احیای برجام برگزار می نمایند.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال امشب (سه شنبه شب) جلسه ای با هیات آمریکایی بدون حضور ایران برگزار گردید.

دیروز هم اولیانوف با همتای آمریکایی ملاقات و به تعبیر او مذاکرات جدی و سازنده ای را پیرامون برجام داشتند. او سپس با مدیران سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس، فرانسه و المان ملاقات کرد و در این باره در توئیتی نوشت: ما پیرامون آخرین شرایط مذاکرات برجام و اختلافاتی که باید برای رسیدن به هدف مشترک حل و فصل گردد، تبادل نظر های سازنده ای را داشتیم.

از سویی سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره نماینده ایرانی هم تا به امروز چندین جلسه با روسای هیات های چین، روسیه، تروئیکای اروپایی و همچنین انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا داشته است.

این در حالی است که نشست های کارشناسی هم به صورت دو جانبه و هم در قالب کار گروه های سه گانه همچنان ادامه دارد.

دیپلمات های ارشد کشور های عضو برجام طی هفته های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص برطرف تحریم های آمریکا و احیای توافق هسته ای ایران رایزنی نمایند. در نشست روز آدینه کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه 1+4 برگزار می گردد.

عراقچی در انتها نشست روز آدینه کمیسیون مشترک برجام گفته بود: چالش و موارد مورد اختلاف کوچک نیست و باید در خصوص آن بحث صورت و مذاکره انجام گیرد تا بتوان راه چاره هایی درباره آن پیدا کرد. به همین منظور مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کار گروه ها مذاکرات ادامه پیدا می نماید و اگر لازم باشد شبانه روز کار خواهند کرد. هر زمانی که احتیاج باشد برای جمع بندی، حل مسائل آن ها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دو باره تشکیل جلسه می دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85467

به "نشست اعضای برجام و امریکا بدون حضور ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اعضای برجام و امریکا بدون حضور ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید