هشدار به کشاورزان و دامداران؛ احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه به کشاورزان و دامداران برای حفاظت از محصولات و دام های خود هشدار داد.

هشدار به کشاورزان و دامداران؛ احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی شرایط آب وهوای کشور طی امروز 9 اردیبهشت و روزهای آینده را اظهار داشت.

گودرزی گفت: امروز در بعضی مناطق استان های آذربایجان شرقی و غربی. اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، سمنان، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی را پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: اما برای فردا آدینه در پاره ای از مناطق استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و ارتفاعات البرز بارش های پراکنده همراه با احتمال رعد وبرق و وزش باد و در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، یزد، شرق فارس، هرمزگان و سیستان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش بینی شده است. در مناطق مستعد این استان ها احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. شدت بارش ها روز آدینه در کرمان، خراسان های جنوبی و رضوی، شرق هرمزگان و شمال سیستان بلوچستان است و این بارش ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز آدینه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام ها وجود دارد. احتیاط کشاورزان، خودداری عشایر از عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه رودها، استحکام نهال های تازه کشت شده برای جلوگیری از آسیب ناشی از باد و محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ برای جلوگیری از آسیب به محصولات توصیه می گردد.

وی ادامه داد: امروز و فردا آب های جنوب کشور مواج است. در تهران نیز امروز بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود. بیشینه دمای امروز تهران به 28 درجه سانتی گراد می رسد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84439

به "هشدار به کشاورزان و دامداران؛ احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به کشاورزان و دامداران؛ احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید