2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98، افزایش پروازهای عبوری از ایران

به گزارش مهسان بلاگ، سیاوش امیرمکری در گفت وگو با خبرنگاران درباره آمادگی فرودگاه های کشور برای انجام سفرهای نوروزی گفت: درخواست هایی که برای انجام پروازهای فوق العاده به ما داده می گردد با آنچه اتفاق می افتد متفاوت است.

2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98، افزایش پروازهای عبوری از ایران

وی با بیان اینکه تا کنون درخواست انجام 2 هزار پرواز فوق العاده به فرودگاه مهرآباد آمده است، اضافه کرد: اما اینکه در عمل این پروازها انجام گردد یا نه، به عملیات ایرلاین های بستگی دارد که معمولاً آنچه در عمل اتفاق می افتد، کمتر از آن چیزی است که درخواست می گردد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ما آمادگی خود را برای پذیرش همه درخواست های مربوط به پروازهای فوق العاده بر اساس مجوزهایی که به ایرلاین ها داده شده، اعلام نموده ایم و کلیه فرودگاه های تحت نظارت شرکت فرودگاه ها هم آمادگی پذیرش پروازهای نوروزی را دارند.

وی توضیح داد: معمولاً در سفرهای نوروزی، فرودگاه های مقاصد گردشگری بیشترین سفرها را دارند که شامل مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد می گردد؛ همچنین فرودگاه های کیش و قشم نیز جز فرودگاه هایی هستند که در ایام نوروز در صدر پروازهای گردشگری قرار دارند اما این دو فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها نیستند و به مناطق آزاد تعلق دارند که از فرودگاه های اصلی به این دو فرودگاه هم تقاضای پرواز وجود دارد.

به گفته مکری، تا یکی دو روز آینده ایرلاین ها تعداد پروازهای نوروزی را با فرودگاه های اصلی کشور نهایی خواهند کرد.

امیرمکری درباره بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین ها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و بدهی شرکت ملی پخش به شرکت فرودگاه ها گفت: طبق قانون، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید 2 درصد از درآمد خود از محل فروش سوخت به ایرلاین ها در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها را به ما بپردازد. شرکت ملی پخش باید مطالبات خود از ایرلاین ها را وصول کند و سهم شرکت فرودگاه ها از محل فروش سوخت را به حساب ما واریز کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به پرسشی درباره ادامه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی اعلام پرواز ممنوع در آسمان پاکستان و مسائل این کشور با هند، توضیح داد: هنوز این مشکل رفع نشده و همچنان نوتام (اعلامیه هوانوردی) پروازممنوع بودن آسمان پاکستان پابرجاست. بخشی از پروازهای عبوری از آسمان پاکستان به آسمان ایران منتقل شده و در حال حاضر روزانه بین 100 تا 130 پرواز به پروازهای عبوری از آسمان ایران اضافه نموده شده است.

دبیر انجمن ایرلاین ها: 21 هزار جایگاه هواپیما برای سفرهای نوروز 98

مقصود اسعدی سامانی نیز در گفت وگو با خبرنگاران درباره سفرهای نوروزی اظهار داشت: در سفرهای نوروزی 98 بیت 135 تا 145 فروند هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد که حدود 21 هزار جایگاه عرضه شده و بین 1200 تا 1300 پرواز فوق العاده داخلی و خارجی در مجموع از سوی ایرلاین ها برنامه ریزی شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6955

به "2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98، افزایش پروازهای عبوری از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98، افزایش پروازهای عبوری از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید