ادبیات

کتاب دختری که می تابد در بحنورد منتشر شد

حمید خسروی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: به همت مجموعه ای از دلسوزان و علاقمندان جامعه فرهنگ و ادب، این استعداد ناب ادبی شناسایی و اشعارش در کتابی به نام دختری که می تابد به چاپ رسید.

18 مرداد 1402

همه چیز درباره تمدن دره سند

آیا می دانید سرزمین عجایب چه جور جایی است؟ آیا می دانید سرزمین هفتاد و دو ملت کجاست؟ آیا می دانید تمدن درهٔ سِند به کجا اطلاق می گردد؟ آیا می دانید چرا به کشوری شبه قاره می گویند؟ و آیا می دانید… ؟! بله درست حدس زدید امروز از سری سفرهای تاریخی به یک سرزمین...

11 تیر 1401

ویترین بازی: The House in Fata Morgana

بازی های شرقی و به طور معین ژاپنی همیشه راه سخت و پرچالشی را برای راهیابی و مورد استقبال قرار دریافت توسط بازارهای غربی را پشت سر گذاشته اند. آثار شرقی نه تنها از لحاظ فرهنگ و ساختار تفاوتی اساسی با بلاک باسترهای غربی دارند، بلکه طراحی انیمه ای و مکانیک...

28 اردیبهشت 1401

چگونه عشق را بعد ازدواج حفظ کنیم ؟

معمولا شاهد این بوده ایم که عشق بعد از ازدواج رفته رفته کم رنگ می شود و زوجین دیگر مانند روزهای اول باهم رفتار نمی کنند این ها همگی حاصل رفتارهای اشتباه است.

28 اردیبهشت 1401

تصویربرداری شرم به روزهای پایانی رسید، ادامه تصویربرداری در حوالی پردیس تئاتر تهران

تصویربرداری سریال شرم به کارگردانی احمد کاوری پس از 4ماه به روزهای پایانی رسید.

28 اردیبهشت 1401

نمکی: المپیاد ها را به کشور های جمع کننده بانک ژنتیک دودوستی تقدیم می کنیم ، آموزش نداده ایم فقط حافظه پر نموده ایم

وزیر بهداشت گفت: در دنیای پیشرفته روز های اول، بچه ها را با محور های اجتماعی آشنا می نمایند و ما روز های اول اعداد و ارقام بسیار خشن را در ذهن بچه می کاریم!

28 اردیبهشت 1401

کتاب گزیده اشعار گروس عبدالملکیان به زبان عربی منتشر شد

کتاب گزیده اشعار گروس عبدالملکیان با ترجمه اصغر علی کرمی منتشر و در نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه عرضه شد.

28 اردیبهشت 1401

معرفی مقالات پذیرفته شده بخش مقالات تالیفی مسابقه پژوهش جشنواره نمایش عروسکی

تهران (پانا) - چهارده چکیده مقاله تالیفی برای بررسی نهایی به بخش پژوهش هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک معرفی شدند.

28 اردیبهشت 1401

غزل شماره 291 حافظ: ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش

غزل شماره 291 حافظ بازگو کننده مکنونات قلبی حافظ در موقعیتی است که شیخ زین الدین کلاه علیه او آغاز به پرونده سازی نموده است. حافظ می گوید که بخت خود را در این شهر یا در کل دنیا آزموده و آن را همچون ورطه بلا دیده که باید خود را از آن نجات دهد. شاعر از فرط آه...

28 اردیبهشت 1401

4 مقصد محبوب ایرانیان برای خرید ملک

خبرنگاران : روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی تهران آماری از خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه ارائه کرد که تامل برانگیز بود. خرید حدود هشت هزار و 800 ملک طی 15 ماه اخیر، آماری است که از خروج سرمایه از کشور حکایت دارد.

28 اردیبهشت 1401
تعداد: (988)